Friday, January 7, 2011

..azam tahun baru

Sekarang sudah tiba musim banjir hujan turun tanpa henti untuk beberapa hari. Semalam, semalam sebelum dan beberapa hari yang lepas hujan tetap turun melimpah di permukaan bumi yang semakin hari semakin mencapai usia tua.

Seperti biasa musim hujan ni merupakan musim untuk berhibernasi. Makan dan tidur wah nikmat sungguh. Mula la fikiran punterkenang kembali peristiwa suka, duka, pahit dan manis yang telah dilalui sepanjang tahun 2010 memandangkan sekarang sudah masuk tahun baru 2011. Cakap soal azam tahun baru. Hmmm...well umur pun dah bertambah lagi satu angka. Jadi aku rasa sekarang aku dah cukup dewasa untuk memasang angan untuk berumah tangga. Kalau orang dulu-dulu umur 22 tahun macam aku sekarang dah ada tiga orang anak kan. Tak salah kalau aku ada azam nak kahwin. Lagipun aku dah ada calon dan kami dah berjanji dalam tempoh enam bulan dari sekarang untuk membuat persiapan perkahwinan kami. Hubungan ini dah dapat green light parents dia. Cuma family aku masih tak tahu. Aku bukan tak nak bagitahu tapi aku tahu ma dan abah tak berapa setuju. Aku kenal sangat la orang tua aku macam mana kan. Mereka tak bantah dan tak pula nak menggalakkan. Ma, abah anakmu nak kahwin pun sebab nak bagi cucu untuk ma dan abah juga. Kesian ma dan abah orang lain dah berderet cucu. Hahaha...padahal aku yang gatal nak kahwin tapi taknak ngaku.

Teringat masa aku mula-mula kenal bf aku tu. Masa tu kitorang kerja kat tempat yang aku rahsiakan atas sebab2 tertentu. Hmmm...mamat ni nak kata hensem tu tak ada la sangat tapi nak jadi partner aku yang tak berapa lawa ni dah kira ok la.. Aku mulanya memang la nothing special bout him. Tapi attention yang dia bagi and the way he treat me tu yang buat aku jatuh sayang tuu..Hihi...pweeet..Dia ni memang gentleman la rasanya semua perempuan suka kot. Masa geng ngan dia memang syok abes laa.. Tak macam sekarang aku sorng2 xde geng. Konon die pergi berjuang untuk negara. Terpaksa juga aku merelakan. Baru 3 bulan berjanji sumpah setia sekarang terkontang kanting aku sorang2. Well aku tak hairan aku tetap simpan janji aku ni tapi dalam masa yang sama aku tetap meneruskan hidup aku seperti biasa. Aku tak nak menaruh sepenuh harapan pada lelaki yang belum tentu akan jadi milik kita. Tapi memang aku akui memang aku dah sayang gila kat dia cuma aku masih belum gila lagi la... Hahaha....

Well salam rindu untuk kekasih hatiku yang amat ku cintai...hehe sori la berjiwang karat kat sini lak..

No comments:

Post a Comment