Sunday, January 9, 2011

..Kawan-kawan pernah merasa susah??

Nak cerita untuk sekadar pberkongsi pengalaman. Kepada kawan-kawan yang sedang menganggur dan mencari kerja sesungguhnya bukan perkara yang senang. Mungkin tiada masalah bagi sesetengah orang tetapi turut memberi tekanan yang besar kepada kebanyakan kita terutama yang terikat dengan tanggungjawab kepada keluarga.

Sebagai seorang yang nak melangkah ke alam kerjaya kita hendaklah ubah personaliti diri menjadi seorang yang matang dan profesional. Bukan sesuatu yang mudah sebenarnya.. Tetapi apa yang paling penting  jangan mudah putus asa. Aku masih berusaha demi masa depan aku dan juga keluarga aku. Hendak mencapai kejayaan terlalu banyak memerlukan pengorbanan. Kadang-kadang aku turut berasa dunia tidak adil mengapa orang lain tidak perlu melalui kesusahan ini tetapi fikiran waras aku berkata setiap orang ada kehidupan masing2. Kita perlu mencorakkannye maka kita perlu berusaha keras.

Memang kadang sangat penat untuk meneruskan kehidupan ini lebih2 lagi tanpa orang tersayang di sisi hidup terasa sunyi dan tak bermakna. Tapi kita harus ingat sebenarnya kita tidak pernah sendirian. Kita ada tuhan yang Maha Esa. Allah sentiasa bersama hambaNya. Kepada sesiapa yang mengalami kesusahan usah lah mudah berputus asa. Setiap orang akan mengalami masalah tetapi harus di ingat macam mana cara kita mengatasinya. Sewajarnya kita terus berusaha dan jangan mudah mengalah dan sentiasa la meminta kepada yang maha pemurah lagi maha mengasihani.

No comments:

Post a Comment